Saturday, November 18, 2017

SELJAKOTIGA PÕHJA-TAIS!

ESIMENE JA TEINE PÄEV - 29.-30.10.2017.a.

Mõte sõita millalgi Taisse oli mul mõlkunud meeles pikalt. Nagu ilmselt ükskõik mis koha suhtes maailmas. Sest kogu maailmas ei ole vist kohta, kuhu ma ei sooviks mitte mingil juhul reisida. Tulenevalt küll hetkeliselt olukorrast (tavaliselt poliitilisest!) ei ole ma võib-olla mingil teatud ajal nõus sõitma mõnda konkreetsesse kohta. Nagu näiteks ei olnud ma nõus enam sõitma Musta mere ääres Krimmi. Kuigi meie algne plaan lastega suvise autoreisi puhul sealses piirkonnas hõlmas just suures mahus Krimmi poolsaart.

Aga see selleks! Tulles tagasi Tai juurde, siis hetkel, kui minu käest küsiti, kas ma tuleksin oktoobris-novembris Taisse, vastasin üpris kiiresti, et loomulikult tulen. Mõeldud-tehtud! Tunni aja pärast said ostetud lennukipiletid Bangkokki. Seega oli minek kindel! Mõne aja pärast lisandus algsele seltskonnale veel üks inimene. Ning oligi meid kokku neli: Evelin, Simmo, Kaarel ja mina. Etteruttavalt ütlen veel seda, et neli inimest sellise reisi jaoks on ideaalne arv!

Ja nii me siis 29-ndal oktoobril istusimegi Helsinki lennuki peale, et sealt kaudu võtta suund Taisse. Vihmaperiood seal kandis on just läbi saamas. Samas ei ole alanud veel päris turistide kõrghooaeg. Sest teisi turiste kardab üks tõeline seljakotirändur nagu kurja hunti.

Meie plaan oli uurida omal käel läbi Põhja-Tai. Asjad mahtusid meil, kellel suuremasse, kellel vähemasse, seljakotti. Bangkokki jõudsime juba järgmise päeva lõuna ajal. Vahetasime lennujaamas riided ja raha. Siis istusime takso peale, et sõita bussijaama. Esimene taksosõit oli Kaarli, kui esimest korda Aasias reisija jaoks, suur elamus. Ülevoolavalt sõbralik ja jutukas taksojuht puistas ta üle kogu oma kõne-, käte- ja miimikaosavusega. Aeg-ajalt, ilmselt oma eriti hästi õnnestunud nalja kinnituseks, Kaarli põlve patsutav, meeletult kõva häälega rääkiv ja naerev taksojuht, ei tundunud just äärmiselt tagasihoidlike ja vaiksete taide moodi olevat. Ilmselt segatud veri! Väga mitmekordselt.

Taksoga sõites tuleb siin alati enne sõitma hakkamist hind kokku leppida kindlalt. Meie pakkusime taksojuhile 400,0 bahti. See ei sobinud: tahtis 500,0 bahti. Vaidlesime, mis me vaidlesime, lõpuks ütlesime, et siis sõidame täpselt taksomeetri järgi. Sellega oli ta nõus. Sõidu lõppedes tuli koos teemaksudega 380,0. Ehk siis oleks olnud mõistlikum olla algusest peale meie pakkumisega nõus. Kakskümmend bahti on muidugi äärmiselt väike raha. Umbes viiskümmend senti.

Bussijaamas selgus, et Sukhotaisse ei lähegi siiski kohe bussi, nagu me lootsime. Pidime ootama päris mitu tundi. Ostsime piletid kõige varasemale väljuvale bussile. Käisime söömas bussijaama sööklas. Tegime niisama aega parajaks. Õues murul istudes jooksid sellised kassimõõtu rotid ümberringi ... puu otsas karjusid linnud. Lindudel on siin kombeks tegutseda väga suurtes parvedes.

Bussi peale saades lõpuks olime päris õnnelikud. Kuna väljas oli kottpime ja bussis siin kandis ka pimedal ajal valgustust pole võimalik ise reguleerida (bussi sõites kustutatakse korralikult aga kõik tuled ära), siis polegi muud teha kui magada. Magasime siis Sukhotaini välja. Kohale jõudes kella kolme ajal öösel oli meil umbes minut jalutada hotellini. Seal saime lõpuks pessu ja uuesti magama.

Kuna need esimesed kaks päeva kulusid ainult transpordi peale, siis tuleb välja, et nendest päevadest on mul ainult üks foto: Bangkoki bussijaamas tehtud pilt Evelinist. Aga mulle tohutult meeldib jäädvustada igast külastatud riigist erinevaid mustreid. Mis iganes neid moodustavad: põrandaplaadid, mosaiigid, freskod, punutised, turuväljapanekud jne-jne. Seega on mul nüüd hea võimalus kasutada Tai reisi jooksul kogunenud mustreid siin. Enamuse piltide puhul on tegemist Tai templite seinamaalingutega. Need olid imelised!

Esimese kahe päeva jooksul kulus mul raha 95,0 bahti taksole, 40,0 bahti söögile bussijaamas, 310,0 bahti bussipiletile ning 125,0 bahti ööbimisele Sukhotais. Kurss on 1 euro 38 bahti.

Meie Tai reisist on valminud ka film! Vaata seda: https://www.youtube.com/watch?v=MwiWNdi2PzI !