Saturday, March 28, 2015

KOOLIVAHEAEG ELIISABETIGA - OSLOS JA IIRIMAAL!

ESIMENE PÄEV - 13.03.2015.

Olen lubanud juba aastaid minna külla oma Iirimaal elavale sõbrannale Irenale. Nüüd, eelmisel suvel tema Eestis olles, saime lõpuks kindlamalt plaani paika. Et siis kevadine koolivaheaeg sobiks väga hästi! Lennukipileteid otsima hakates selgus aga, et otse Tallinnast Dublinisse läheb väga kalliks ja talvisemal ajal ei tee ka odavlennufirma Ryanair sinna otselende. Kõige odavam variant tuli läbi Oslo. Siis tuli Irenal mõte saadagi Oslos kokku ja edasi saaksimegi kõik koos juba Iirimaale edasi minna. Temal on Oslos omakorda sõbranna Tiina, kelle juures saame ilusasti ööbida mõned päevad. Mõeldud-tehtud! Mina ostsin piletid ära läbi suurte sekelduste (sellest kirjutasin eelmises postituses) ja hakkasime ootama reisi. Nagu alati suure põnevusega.

Hiljem selgus muidugi, et sellel reisil polnud mõeldudki päris plaani kohaselt sujuda. Nimelt Irena Oslosse ei jõudnudki, sest temal aegusid vahepeal kõik dokumendid ootamatult. Nii hakkasimegi 13. märtsi õhtul (ja reedel) liikuma Eliisabetiga Oslo poole kahekesi. Kuna lennuk läks alles õhtul 21:30, oli meil aega küll. Tulime koolist koju ja jõudsime veel maja ära koristada. Teel koju küsisin Eliisabeti käest kas reisiärevust või natukene hirmu ka on? Selle peale arvas tema, et ei. Ta on ju minuga koos ja mina vastutan! No jah, eks ta nii kipub olema küll. Alati on hea kui on kaasas keegi, kes vastutab! Lennujaama pagasikontroll on selline asi, kus alati tuleb millestki loobuda. Selle reisi alguses tuli meil loobuda väliseestlastele külla minnes nendele viidavatest osadest kingitustest. Sain ka mina alles nüüd teada, et konservid ei ole lubatud käsipagasisse. Poest neid vürtsikilusid ostes mõtlesin küll sellele, et ei võta ilma avajata avatavaid karpe. Need tundusid mulle kuidagi ohtlikud. Aga et üldse ei tohi mingeid konserve, selle peale ma ei tulnud tõesti. No jah, aga saimegi koti kergemaks.

Aga sellele vaatamata saime kenasti lennukile ja olime umbes kahe tunni pärast Oslos, Rygge lennuväljal. See on Oslost tegelikult päris kaugel. Linna saab sõita kas rongi, bussi või taksoga. Meie sõitsime bussi, kui kõige odavama liiklusvahendiga. Ryggest Oslosse edasi-tagasi olid bussipiletid ühele lapsele ja ühele täiskasvanule 450,0 Norra krooni. Need saab bussijuhi käest osta, sobivad ka enamus pangakaardid. Kuna buss sõidab päris pikka aega, umbes 1,5 tundi, jõudis Eliisabet nii sügavalt magama jääda, et Oslo bussijaama kohale jõudes, oli mul tükk tegemist tema äratamisega. Lõpuks see siiski õnnestus. Vastavalt enne reisi saadud juhistele, pidime me nüüd bussijaamas istuma ümber teisele bussile ning sõitma uuesti Oslost natukene välja. Magama ei lubanud ma Liisul enam jääda. Tema, kui korralik koolilaps, on harjunud muidugi igal õhtul kell üheksa magama minema. Nüüd aga juba öö käes. Täitsa arusaadav, et laps väsinud on. Õnneks ei olnud viimane bussisõit väga pikk - umbes pool tundi.

Tiina oli meile bussipeatusesse tulnud ilusasti vastu. Sealt oli tema imearmas kodu ainult paari minuti kaugusel. Eliisabet pesi hambad puhtaks ja puges kohe voodisse. Meie jõime Tiinaga veel ühe tassikese teed ja siis läksime ka magama. Kell oli igal juhul juba üks öösel. Reisi esimene päev kujunes väga lühikeseks. Raha kulus meil ainult bussipiletite peale: Ryggest Oslosse 450,0 krooni ja Oslost Hovik´isse 103,0 krooni.